webmaster info email LESNÍ ROH - úvodní stránka
  přihlášení
  jméno:
  heslo: 
 

  lesní roh

  historie nástroje
  popis nástroje
  typy lesních rohů
  hornisté
  menu
  úvodní stránka
  registrace
  kniha hostů
  články
  životopisy
  recenze
  reportáže
  jak, co, kde a za kolik
  odkazy
  kontakt
  statistiky návštěvnosti
  přihlášený uživatel
Vojtěch Nečacký
  webmaster ICQ status
  ICQ: 136-903-900
Polete mi zprvu...
 
netbook
ekonomické stavby diskuze
mimibazar
 
KNIHA NÁVŠTĚV
autor: pepa (26.05.2008)
Jasn, z bvalho Ceskoslovenska vzesli i dal vznamn pedagogov. Skvele jmeno ma Jaroslav Kotulan, ten pusobi ve Svycarku. Skvely byval i pan Babinec, pusobil v Nemecku a uz delsi dobu jsem o nem neslysel. Asi nejlepch vysledku dosahuje pan Milek v Holandsku, spolu s Bohdanem Sebestikem z Portugalska. Nechtel bych zapomenout ani na Kazimira Machalu z University v Ilinois (USA) je sice Polak, kter vystudoval v Brn. V Cechach mel vynikajc mezinarodni vysledky pan B.Zoubek (vychoval napr. K.Hofmana, ucil Z.Rzounkovou) . prominentni postaveni ma J.Petras, ale ty mezinarodni spchy zatm nem a ceka se kdy konecne .. Zde bych k neuspesnosti Ceske skoly pripomenul uspechy Radka Baboraka. jenze je to moc tezke takhle zahrat.
autor: gaggy (23.05.2008)
nerek ybch ze jen tylsar je jedinej Pan Profesor u nas!!!je este par dalsich co stoji za zminku!!a ne vsechny neuspechy studenta nejsou chyby profesora!!! tak nedelejte zbytecne rozbroje a raci cvicte...zkousky se nebezpecne priblizili
autor: premysl vojta (22.05.2008)
Zdravim. Lehce pridam k diskuzi... Opet bych se vyvaroval zbytecne utocnym a nekompromisnim hodnoceni (ikdyz i ty maji napr. v zive diskuzi dobrou ulohu). Zbytecne staveji hraze mezi obema tabory. Ale tyhle otazky, co se deje s ceskym hornovym svetem, dela neco spatne nebo proste jen neni cesky styl hrani v kursu, je nasnade. Mozna od vseho trochu. Za pokrokem se jde vetsinou po malych kouscich, detailech, a nam mozna i diky politicke izolaci v case minulem, leccos uteklo. Abych nemluvil obecne, mam na mysli nekolik smeru. V oblasti dechu se u nas jen tape. Nikoho nenapada pracovat s Alexandrovou metodou, jogou, Pilatesovou technikou atd. Casto slysim jen teorie, dychat nahoru, dolu do bricha a branice. Toto vede jen k desinformaci a zmatku. V oblasti natisku je uz davno vyvracena teorie o tom, ze by meli jit koutky pri vyssi poloze od sebe. No a na postoj, ktery je podstatnym aspektem pri tvorbe zvuku, se zapomina uplne. Ve vysledcich prace je obecne podstatna technika (rozsah, zvuk ve vyssi a nizsi dynamice, ladeni...), muzikalita (hudebni predstava, osobnost, vzdelani...), jistota. Pokud se zaostava v nektere z oblasti, je stale na cem pracovat. Coz neni nevyhoda, ale cil.
autor: pepa (22.05.2008)
Tet jsem si koupil Kuena, tak to snad bude lepsi......
autor: Pepa (21.05.2008)
Pro Fifi: nic ve zlym proti tobe. Jsi urcite fajn holka a vim, ze vetsina z nas dela co muze. Chyba neni ve vsech nas, chyba je v ucitelich. Hromady talentu proslo memu uciteli rukama a co z nich vychoval? Jen solidni, ale prumerny hrace. Ja jen lituji promarneny doby studii v Cechach . Jediny co meho ucitele zajimalo tak aby jsem si koupil Alexandra. A od te doby jsem nic nedokazal. Na Jiracka mi zakazal hrat jen jak zjistil ze mam penize na Alexe. Nesnasim ty Alexandrovo nastroje, jenom me topili a vubec nepomuzou !!! Kazda nepresnost je zbytecne prilis slyset. A dynamicky se na to skoro hrat neda. Proste drahy Nemecky sunky. Ale, proc proboha chodime po soutezich v takovch poctech, kdyz nas potom zivi hra ve spatnych Ceskych Orchestrech? Treba smycce to je ceska chlouba. Vetsinu bych jich vyhazel. Kdybych byl mladsi, tak jdu studovat uz jen k B.Tylarovi (v CR k nikomu jinemu) a potom rychle do zahranici.
autor: Palo (20.05.2008)
No myslim ze vy cesi byste mali opet pristat z hvezdnych vysin spet na zemi a pozriet sa realite do oci!
autor: Pepa (20.05.2008)
Je to stejne, jak na Prazskem Jaru. Do druheho kola postoupila Jana Rerichova-Svadlenkova. Postupujici do druheho kola: Matthias Rie (Deutschland), Jana Svadlenkov (Tschechische Republik), Guillaume Ttu (Frankreich), Pierre Azzuro (Frankreich), Giorgi Beruashvili (Georgien), Ueli Bitterli (Schweiz), Genevieve Clifford (Australien), David Cooper (USA), Hanna Dippon (Deutschland), Leonardo Feroleto (Italien), Claudio Flckiger (Schweiz), Patricia Gerstenberger (Deutschland), Juliane Grepling (Deutschland), Cong Gu (China), Ville Hiilivirta (Finnland), Takeshi Izumi (Japan), Daniel Lohmller (Deutschland), Zoltn Mcsai (Ungarn), Paolo Mendes (Deutschland), Julius Pranevicius (Litauen).
autor: Pepa (20.05.2008)
Take je to stejn jako na Praskm Jaru, do druhho kola postoupila jen Jana eichov-vadlenkov.
autor: Fifi (19.05.2008)
Podle prispevku od Pepy, soudim, ze jeden z tech vynikajicich hornistu, kteri na teto soutezi byli a zvedli uroven, o ktere mluvi....
autor: pepa (13.05.2008)
tak se nám blíží mezinárodní soutěž v Markneukirchenu. Doufám, že tam naši mladí nepojedou jen jako turisti, aby viděli jak se hraje v prvním kole a pak domů........
autor: Juraj Ofukany (20.04.2008)
Mal som Conna 6D nie 8D Cisla si proste nepamatam...
autor: Juraj Ofukan (20.04.2008)
Zdravim Vas... ani som neveril aku diskusiu tu rozprudim Po dlhsom case mam na chvilku pokoj a navstivil som tieto stranky a precital neaku historiu dozadu. Nemienil som nikoho urazat ani nic podobne, len jednoducho vyjadrit svoj pocit. Ale aby to nebolo az tak jednostranne a aby ste nemali pocit, ze chovam neaku averziu proti Jirackovi... Poznam dost trumpetistov - kridlovkarov, ktori hraju na kridlovky od Jiracka a sice niesom trumpetista, ich ton sa mi paci asi najviac zo vsetkych tychto nastrojov. Odsudzovat nastrojarov za to ako na nastroj hram a co z neho mozem dostat je podla mna uplne na hlavu postavene. Ja som hraval vacsinu casu na hornach Lidl a Amati a dokazal som na nich zahrat a nie len zle Teraz hram na mierne upravenom Cervenom a je to podstatne lepsie. Zalezi predovsetkym co od nastroja kto ocakava. Pre mna je priorita pekny makky ton a \"nekiksavost\". Kedze vacsinu casu hram v komoraku, tak velmi agresivne hranie okolo fff sa ma moc netyka. Tato horna ho dokaze zahrat, ale neviem, co by na to povedala napr. po mesiaci... Na \"zurive hranie\" som pouzival strieborneho Conna 8D, ten bol perfekny, bohuzial uz ho nemam Takze budme vsetci vdacny, ze su u nas (teda v Cechach) nastrojari, pretoze keby ich nebolo, tak by som urcite nedostudoval. Zaroven sa snazia posunut nastroje tam, kde bude hranie len otazkou chuti. Pan Jiracek, drzim palce pri vyvoji, pevnych nervov pri hornistoch a uspechov v podnikani v oblasti, ktora sa nas najviac tyka. Posledna vec na zaver. Moja Amati ma 7 rokov. Ton ma stabilny a lak este zachovaly. Nikdy som s nou nemal problem a to som nehral 4 hodiny denne... bohuzial je to len Amati. Co uz. Majte sa a nech to hraje...
autor: Hugo (13.04.2008)
Pepa: hm tak komu by se chtělo cvičit že...
autor: Pepa (27.03.2008)
Zdravím, jestli jste sledovali včera zprávy z kultury tak v Šumperském divadle se nový ředitel v rámci zkvalitnění úrovně rozhodl propustit všechny herce a najít nové lepší v menším počtu. Já musím konstatovat že tento krok chápu a je jen otázkou kdy se stane něco podobného i v orchestrech. Podle mě tam 2/3 lidí nemají co pohledávat a úroveň dnešních konzervatoristů? Ta je k pláči….
autor: Lesák (25.03.2008)
No jestli chceš zkoušet štěstí na E-bay nic proti gustu. Podle mě je to velké dobrodružství. Já našel nejlevnějšího Holtona vyrobeného v Číně za 2400 Euro, Jiráček má 92 Dvojitou hornu za 63.000,-
autor: Martin Aubus (21.03.2008)
O cem tady furt melete,bezte na ebay a kupte si holtona. Tak krasny ceny.To pak pan Jiracek a jeho synove muzou ty svoje horny skladovat leda na pude
autor: t (19.03.2008)
Zdarte kiksafouni Jaxe kiksofuká? =D
autor: Michal Mikulenka (02.03.2008)
Plzeňské hornové dny Cyklus koncertů ve kterém se představí hrači na lesní roh z konzervatoří a vysokých škol z celé ČR. KONCERTY JSOU V PÁTEK 21.3. V 16:30 A 19.30 HODIN A V SOBOTU 22.3. V 10:30 A 13:30 V PŘEDNÁŠKOVÉM SÁLE ZÁPADOČESKÉHO MUZEA V PLZNI po skončení koncertu budou následovat krátké semináře významných českých pedagogů prosíme o zaslání přihlášek s předpokládaným reportérem ubytování bude zajištěno na některém z plzeňských internátů případné dotazy na telefonu +420603251358 Mgr. Jindřich Kolář
autor: Fifi (13.02.2008)
Ahoj, zdravim vsechny hornisty a trubace , mam na prodej pouzdro na sroubovaci lesni roh s popruhy pres rameno i zada, stare cca 6let, zachovale, zn. Roubal, cena 1700kc (dle domluvy), pokud mate zajem nebo nejake dotazy, piste na mail: fifinka1@centrum.cz
autor: Ondřej Vrabec (08.02.2008)
Milí kolegové!Srdečně Vás zvu na koncert do Dvořákovy síně Rudolfina, kde 12. 2. 2008, společně s Českým komorním orchestrem a tenoristou A. Brisceinem provedeme Brittenovu Serenádu. Zájemcům mohu zprostředkovat lístky za 50 procent ceny a možná i zdarma Dále Vám s radostí oznamuji, že světově unikátní profilové CD našeho souboru Brahms Trio Prague, obsahující díla J. Brahmse, A. Downese (světová premiéra) a H. v. Herzogenberga bylo pokřtěno dne 5. 2. 2008 během koncertu v Rudolfinu a je nyní všem zájemcům plně k dispozici. Více na na našich stránkách www.vrabcovi.cz, konkrétně pak pod odkazem:www.vrabcovi.cz/ondra/brahms-trio-prague Zájemci o CD mohou psát přímo na e-mail vrabecondrej@seznam.cz Srdečně Ondřej Vrabec
autor: mirin (30.01.2008)
jo, pane horn.cz. S tebou bych se rád potkal. ale beze strachu. Bít tě nebudu.
autor: mirin (30.01.2008)
Mám dotaz. Kde je pan Horn.cz????!!!! Nějak se mu nedaří obhajovat své \"názory\"!!!!
autor: Petr (29.01.2008)
To by mě taky zajímalo. Jsem student Vysoké. Lesnické školy a jako hobby hraji na lesní roh. Mám tříletou Dvojlesnici zlatá mosaz Amati – V.F Červený CHR 781D-O, kterou jsem koupil za 65.000,-Kč. První dojem jsem měl dobrý, ale potom jsem zjistil že oproti lepším nástrojům mám jen poloviční tón. Kolega má Jiráčka model 106 asi 10 let starý a strčí mě do kapsy kdy si vzpomene. Pokud by za dobrou cenu byla ještě lepší volba než Jiráček, tak prosím poraďte.
autor: mirin (29.01.2008)
jen takový malý dotaz: které horny jsou je o NĚCO dražší a o DOST lepšínež jiráček???? Tohle bych rád věděl!!!! Pokud vím tak modely 101 a 102 se pohybují kolem stovky a marně pátrám který výrobce se dostává s kvalitním, a zatímhle slovem si stojím, výrobkem na tuhle nebo aspoň podobnou cenovou hladinu....
autor: Premysl Vojta (28.01.2008)
Pan Horn.cz se sice nepredstavil svym vlastnim jmenem, ale neda se rict, ze bych s nim nesouhlasil. Nastroj od Jiracku jsem ale tak 8 let nevyzkousel - nepotreboval jsem to - sanci jim vsak dat proste MUSIME. Vyrobce nastroju nema zase tak lehky zivot. I Schmid ma problem se v Nemecku prosadit a kazdy vi, jak ma nastroje kvalitni. Muzikanti v orchestrech jsou casto velmi konzervativni a nastrojarum trva nekolik desitek let, nez se dostanou svymi vyrobky do orchestru. Proto, pokud nechceme stale hrat jen na kravsky roh, budme otevreni novinkam a novym moznostem. Dekujeme panu Jirackovi za exkurzi do sveta vyrobcu horen a zase nekdy jindy.
autor: milan jiracek (25.01.2008)
Vážený pane horn.cz! Věřím, že svůj názor jste schopen legitimně deklarovat tak jak již bylo popsáno výše. Ono se velmi těžko diskutuje s lidmi, kteří se schovávají za anonymní přezdívky. Víte pan Juraj Ofůkaný zde sice napsal svůj názor, který mně může být nepříjemný ale na rozdíl od Vás, se byl schopen pod něj PODEPSAT, za což si ho nesmírně vážím. Jestli muj příspěvek považujete za reklamu není problém aby tu část webmaster webu smazal. Já jsem se pouze snažil odpovědět na dotaz Přemysla Vojty jaká opatření jsme realizovaly. Jak jste napsal:\"Dobrý hráč zahraje dobře na všechno a obráceně: Dobrý nástroj ještě nikomu zásadní problémy nevyřešil, k tomu bych pouze dodal to co neustále říká Englbert Schmidt: \"Nástroj je pouhých 10% hráče ale nesmírně důležitých! Když se např. na konkurzu sejde několik desítek či stovek stejně kvalitních hráčů má těchto pouhých 10% nesmírnou váhu a dokáže také rozhodnout o Vaší další budoucnosti\". Závěrem bych pouze dodal: \"Konkurz do špičkového orchestru je nejlepší měřítko kvality, postupuje pouze ten první, žádná čestná uznání se nekonají\"! Jinak pěkný výkend a ať to hraje stále lépe! Milan Jiracek
autor: Tomáš Hlaváček (24.01.2008)
to Horn.cz: Vypadá to, že jsi odborník na to, jak která horna hraje. Zřejmě jsi sjezdil kdejaký veletrh s hudebními nástroji a strávil desítky hodin jejich zkoušením. Kéž bych měl to štěstí také. Já, ač dlouhou dobu aktivní první hornista, si netroufnu hodnotit hornu, kterou mi někdo na 5 minut půjčí v orchestru, nebo na kterou si mohu chvíli zahrát na předváděčce. Jistě, dílenské zpracování i rozdíly v barvě nástroje poznám i po těch pár minutách, ale na to abych dokázal nástroj alespoń trochu objektivně porovnat s jiným bych je musel mít oba alespoň na týden aktivního hraní (a stejně bych neměl čisté svědomí, kdybych o tom měl psát). A teď si vem těch kombinací co s čím porovnávat! Takže kloubok dolů před tvými znalostmi a zkušenostmi. BTW nechtěl bych se jmenovat \"horn.cz \"
autor: horn.cz (24.01.2008)
Vážený pane Jiráčku,nic proti reklamě,aspoň vím,jaká péče je ve Vaší firmě věnovaná nástrojům.Zůstaneme-li ale u pouhého matematického srovnání a přirovnání k ojetému automobilu,každý si - 1.představí auto které zná a s kterým jezdí, - 2.porovnání ujetých km v autě a odehraných hodin na nástroj se neusměje jen člověk,který neví o co tu jde. Co se týká cen,jsem i v tomto k Vašim nástrojům skeptický - o NĚCO dražší jiné horny jsou přece jen o DOST lepší - samozřejmě i tam se musí vybírat. Všichni výrobci stejně jako Vy se rádi zaštiťují jmény slavných hráčů,přitom lze celkem snadno zjistit,na jaký nástroj tito lidé skutečně hrají,když jim samotným o něco jde. Dobrý hráč zahraje dobře na všechno a obráceně: Dobrý nástroj ještě nikomu zásadní problémy nevyřešil. Díky a všechny hornisty zdravím.
autor: milan jiracek (23.01.2008)
Zdravím ještě jednou, v podstatě o čem je zde vedena tato diskuze: je vedena o nástrojích které byly vyrobeny v letech 1996 - až 2002 model 106 classic. Po roku 2000 se jedná již pouze o pár kusů. Tyto nástroje byly vyrobeny prevážně z materialů dodávanými českými dodavateli, bohužel jejichž kvalita nebyla vždy uplně ideální jak se později ukázalo . Ale musím podotknout, že v té době nástroje konkurečních českých výrobců byly na tom podstatně ještě hůře!!! V tomto období dokázali studenti hrající na tyto naše nástroje jednoznačně dominovat na většině soutěžích a porážet studenty s nástroji zahraničních výrobců. Toto je naprosto nevyvratitelný fakt a i to, že celá minimálně jedna generace hornistů (a podotýkám že řada úspěšných hornistů) vyrostla na tomto modelu! Jenom pro pořádek podotýkám, že dnes se již píše rok 2008 a myslím si že není fér vyčítat něco nástroji který má již více než 10let! Co je prvotní příčinou, že nástroj přestane hrát? Nástroj přestane hrát v 90% proto, že dojde ke zhoršení celkové těsnosti nástroje, a to vinnou buď povolených letovaných spojů a dále vinnou zhoršení těsnosti strojiva (dochází ke zvětšení vůlí mezi ventilem a pouzdrem strojiva). V soucasne době mohu říci, že se spodobným problémem potýkají i němečtí výrobci a někteří to řeší tak, že po několika letech nekompromisně vymění ventily v nástroji a tím dojde k znovuobnovení celkové těsnosti (My to řešíme naprosto stejným způsobem). Např. nejznámější německý výrobce Alexander řešil dříve další kuriozní problém, který vznikl tím, že jako jeden z prvních začal nástroje lakovat epoxydovým lakem, který byl daleko více odolnější než běžně používané ercolity. Paradoxně již po pár letech docházelo k tomu, že lak celkově na většině ploch nástroje byl sice nepoškozen, nástroj byl z povrchu perfektně uzavřen ale docházelo k proděravění (prooxidování) i na nepatrné oděrce na místě poškození laku. To se změnilo až používáním laku typu Duralit. Jak jsme se z tohoto poučili my a jaká jsme přijali opatření? Především jsme začali nakupovat materiály pouze od certifikovaného německého dodavatele METALLSCHULZ Nurberk, všechny materiály mají certifikát kvality a jsou vyrobeny podle německých norem které patří k nejpřísnějším na světě. U strojiv aby nedocházelo k předčasnému opotřebení používáme o řád vyšší stupeň legování. Na výrobu strojiv jsme zakoupili nový velmi přesný CNC stroj, kdy jsme schopni udržet přesnost v tvaru na 0,01 mm což na průměr jsou již tisíciny (pro znalé jedná se již o extrémní přesnosti). Veškeré nářadí které používáme jsou od nejlepších firem v oboru(Sandwiq a Iscar). Dále jsme začali nakupovat ozvučníky od německého dodavatele, který je vyrábí také pro firmu Alex. Tlakadla nástrojů a přelaďovače jsme přepracovali tak, aby poměr pák a sil byl naprosto identický s tlakadly dodávanými německou firmou Meinlschmidt. Opět se jedná o dodavatele firmy Alex a většiny německých výrobců. Co se týče preciznosti chodu se v současnosti dostáváme nad úroveň Meinlschmidta. Samozřejmně kdo nám nevěří je možno nástroj osadit originálním strojivem od Meinlschmidt máme ho skladem. Jenom upozorňuji že nákupní cena strojiva od tohoto dodavatele přesahuje 2000EUR. Dále jsme tvrdě pracovali na různých typech es pro lesní rohy, některé jsme vyrobyli ve spolupráci s britskými hornisty (např. Malcom Page), některé s německými. Část jsme řešili nákupem od amerického Lawsona což je jeden z nejuznávanějších lidí na světě na desing es. Podotýkám 1 ks se pohybuje kolem 1000USD. Když to např. viděl Bohdan Šebestík tak z toho byl uplně paf. K dispozici máme samozřejmně nejpoužívanější esa současnosti Alexander, Paxman atd. Dále jsme zakoupili ultrazvukovou myčku na efektivní čištění vnitřku nástrojů, disponujeme speciální optikou na prohlídku nástroje zevnitř, ale to jsou standartní věci kterými disponuje každá slušná firma která chce opravovat a servisovat nástroje. To že se pravidelně zůčastňujeme nejdůležitějších hornových akcí v evropě a v uSA je naprostá samozřejmost, bez toho to nelze dělat. Samozřejmně povídání by to bylo ještě na několik stránek ale na to zde není prostor. Jinak k cenám našich nástrojů - cena dvojité horny 102 je zhruba kolem 4000EUR a výše, naturálních horen od 2500 - 3000 Eur. V británii hraje řada kvalitních hráčů na naše nástroje (náš dealer je Paxman), podařilo se nám to i ve Švýcarsku), vybavujeme některé belgické a francouzké orchestry ale to je již téma pro naše dealery. Jinak samozřejmně kdo nás chce navštívit a vyzkoušet si současný nástroj je srdečně vítán! Jinak opět přeji ať se daří a ať to fouká a hraje jak má. Milan Jiracek
autor: Premysl Vojta (23.01.2008)
Vazeny pane Jiracku, velice si cenim, ze jste se pridal k diskuzi. Je to daleko lepsi, nez kdybyste strcil hlavu do pisku a delal, ze se nic nedeje. Jako nastrojari vam fandim a snad se prah vasi dilny slavou hvezd dotykati bude. Kazdopadne vase automobilova ekvilibristika nebyla uplne pasujici. Jsou horny, ktere ujedou ten stejny pocet kilometru a presto kvalita zvuku zustava. Nyni prichazi otazka na vas - ktera neni myslena ze zleho umyslu, ale spis zvedavosti - vite o tomto problemu a zabyvate se jim a pokud, tak s jakymi vysledky? Dekuji a mnoho zdaru preji.
autor: mirin (23.01.2008)
Hezký!!!!!!!!!!
autor: milan jiracek (23.01.2008)
Se zájmem jsem si přečetl Váš názor na nástroje firmy Jiracek & sons a po přečtení Vašeho příspěvku jsem nabyl dojmu, že ten Jiráček vyrábí jen samé šmejdy. Ovšem pevně věřím, že hornisté jako většina populace jsou normálně inteligentní lidé a dokáží si udělat úsudek sami. Proto bych navrhl zopakovat si alespoň základy matematiky, aby co zde teď napíši, bylo srozumitelné všem. Budeme se teď trošku bavit o imaginárním studentovi české či slovenské konzervatoře, který bude pouze průměrným žákem. A nastává první otázka: kolik hodin denně průměrný student konzervatoře cvičí? Shodneme se na tom, že když bude cvičit a hrát pouze 2 hodiny denně tak asi nemá šanci konzervatoř absoluvovat. Jistě mi dáte za pravdu, že v průměru 4 hodiny denně u průměrného studenta je optimum. A nyní začneme počítat: za 10 dní nám student cvičí 40 hodin, za měsíc (cca 30 dní) je to 120 hodin a za školní rok který má 10 měsíců je to cca 1200hodin. Záměrně nebudu počítat 2 měsíce prázdnin protože náš imaginární student v této době nebude příliš aktivní a moc toho nenahraje, tudíž si myslím že tento čas není z hlediska matematického důležitý. Abych nešel do extrému budeme předpokládat , že student konzervatoře absoluvoval na toho Jiráčka pouze 4 roky konzervatoře, protože první ročník absoluvoval na Amátku nebo Lídla a šestý ročník na Alexandra. Takže za 4 roky používání se dostaneme k číslu cca 4800 odehraných hodin. Bohužel pod tímto číslem si většina z nás nedokáže představit nějakou reálnou hodnotu a proto si tato čísla převedeme do jasně srozumitelné řeči. Věřím, že většina z vás již za svůj život někdy jela autem nebo již dokonce tuto věc vlastní. A nyní se vás zeptám: víte kolik km za 1 hodinu ujede průměrný řidič? Pokud bude dodržovat předpisy, myslím si že při průměrně dynamické jízdě je slušný cestovní průměr 80 km za 1/hod. Za 4 hod. denně to je 320 km, za 10 dní je to 3200km a za 1 měsíc to je 9 600km. No a za pouhý 1 rok nám náš řidič se svým vozem najede 96 000km a za 4 roky již „pouhých“ 384 000km s jedním vozem. A teď mi ukažte jediného výrobce aut na světě jehož vůz tuto porci bez nějakého výrazného servisního zásahu zvládne! No a teď si představte, že tento vůz má již třetího majitele a absoluvuje toto kolo již po třetí. Tak že se Vás ještě jednou ptám: jak je to s tím Jiráčkem, je to opravdu takový šmejd který si zaslouží hodit jenom ze schodů? Já osobně si myslím, že průměrně inteligentní hornista je schopen si udělat o této věci vlastní názor. Jinak ať vám to všem hraje co nejlépe srdečně přeje M.Jiracek.
autor: Juraj Ofukany (22.01.2008)
Takze som, rad, ze som rozprudil debatu o ceskych hornach, ale neberte to prosim ako neake odsudzovanie ceskych horien. Kazda ma cosi do seba, skoda len, ze nie je nieco, co by hralo celkovo vyborne a malo malo much... Mirin - neboj sa mna tak skoro nenahnevas :) Co sa tyka Jiracka, netvrdim, ze sa mu obcas neaka horna nepodari, ale asi som mal potom stastie na take, co fakt nestali za moc. Raz som drzal ale naozaj dobru hornu od neho, ta sami pacila. Bohuzial som si nevedel predstavit jednu vec, ktora mi nedavala zmysel a viackrat sa mi potvrdila. Kupis novsi nastroj, ktory prestane po par mesiacoch alebo rokoch hrat. To je proste saraticka zahada. Co sa tyka cerveneho, nehovorim, ze nema muchy a ze mi neleze na nervy. 4 klapka je tak hlupo krivo spravena, ako keby sa nevedeli trafit do jednej vysky a tym, ze je krivo ani minibaly nepomozu, aby sa nezasekavala :) Dalsia vec, hram v komornych telesach, ale aj pri -10, takze za trubky sa neschovam a teploty okolo 5 su fajn. Co sa tyka kombinacii - trieborne, cervene, mal som holtona milenium a nevedel som co od tej horny cakat. Bola ale spolahliva a lahko sa na nu hralo, ale nemohol som sa zbavit pocitu, ze neviem, co robim. Mozno to bolo uz aj vekom a tym, ze sa na nu stale hralo. Odvtedy si vyberiem bud makku alebo tvrdu hornu. Najradsej som mal aj tak Conna 6D, ale bohuzial mi ho predali a nenavratne je prec... Btw.: Nebite sa!
autor: mirin (18.01.2008)
zdravím všechny. já se nesnažím někoho urážet a jestli to někdo tak bral tak se moc moc omlouvám. veškeré výrazy které používám jsou pouze takové malé poťouchlé provokace, které mají trošičku povzbudit a rozhýbat diskuzi. i když za hodnocením horen amati-červený si stojím. ono je potřeba neřídit se něčím co bylo pravdou v minulosti ať blízké nebo vzdálené, ale je nutné neustále situaci sledovat a zkoušet. kdo z vás třeba hrál na jiráčka model 102 s esem č.57 nebo 56??? Nebo na 101 s esem 44?? A to jsem zvědav co s tím udělá eso 57??? Tímto odpovídám i na martinův podnět co dělá zvuk horny. Důležité je opravdu vše, ale když pomineme vlastní vklad hráče, který je nejdůležitější, tak hlavní je především eso.
autor: martin65 (16.01.2008)
Zdarec!
myslím, že se to mění v čase. Když začal dělat Jiráček horny, tak byly vynikající, mám pocit, že dnes to už není ono. Ale nejsem mistr světa a může to být jen můj pocit.

Co se toho mezzoforte týká, podle mé zkušenosti je strašně důležitý, jaký máš k tomu korpus. Nejlepší kombinace se mi jeví červený nástroj a bílý korpus. Asi je možné i vyzkoušet různá esa, ale to už nevím...
autor: Premysl Vojta (16.01.2008)
Tak chlapi, tahle diskuze by se mohla obejit bez urazek, jak diskutujicich, tak ruznych nastrojaru. Jak vite, kazdy ma svuj styl, svoji predstavu o muzice a kazdy hraje jinde, kde treba tento styl vyzaduji. Tak to chodi a jeste dlouho chodit bude. Co se tyce kritiky natsrojaru, plati to u nich jakbysmet. Jen bych jeste shrnul. Bylo by fajn, kdyby cesti nastrojari vyrabeli nejaky supernastroj, ktery by konkuroval svetove spicce, ale zatim to tak neni a pokud by to tak bylo, nedalo by se pocitat s tim, ze by se prodaval za dnesni cenu. Takze asi tak. Vasi kritiku beru, je skoda, ze casto tyto horny neladi, ale berte to jako fakt. Muj opravar Cerny vzdycky rikava: \"Jo, Zdenek Tylsar, ten kdyz prisel a vzal jakoukoliv hornu, dokazal na ni tak krasne zahrat...\"
autor: mirin (15.01.2008)
Chlapče zlatá, Jurko, ty jsi už asi dlouho neměl nic od Jiráčka v ruce, co???? Jinak by jsi takovou capinu ani nemohl napsat. O mašiny se taky musíš starat. To není hop na krávu a je tele. Já tě nechci urazit, ale já Jiráčka mám a hrál jsem nedávno koncert při -5 stupních a mašiny mi chodí jak flash (blesk). Dokonce mi to závidí i kolega se Sašou 103. jen by mě zajímalo, proč Jiráček, když je podle tebe lempl, vyrábí dál a dál,a kolega Červený vystěhoval fabriku a přerušil výrobu???? To je divný. No nic, tak hraj svá mezzoforte na amati z Hradce, ale pamatuj na jedno. Dnes se na hornu hraje o něco jinak. Dnes se už nemůžeš schovat za trubky a trombony. Když totiž nejsi slyšet, tak ani nemusíš hrát. Posluchače zajímá co slyší.
autor: Juro (14.01.2008)
Skoro som zabudol. Vsetko dobre do noveho roku , hlavne nech to hra a nerobi problemy a pevne zdravie.
autor: Juraj Ofukany (14.01.2008)
Neviem, co stoja horny v cechcach, ale moj Cerveny stale asi tak 98 000 slovenkych korun a to pred troma rokmi, ked ho kupovala hudba. Ako nie je to zla horna, ale ma este drobne musky v klapkach. Sice su tam minibaly ale neak to furt drhne, ale pravda, ze za zimy a mrazu drhne vsetko a to nehovorim ani o Jirackovi, ktory drhne furt :) (zlata amatka alebo Lidl). Ale co sa tyka zvuku a ladenia, tak ma nadmieru prekvapilo, ked som ju chytil do ruky. Sice je to taka komorna hornicka, ale aspon sa clovek tolko nenarobi, bohuzial ff alebo fff je trosku ako jazdenie 160 na favoritovi... Len tolko, co som chcel povedat. Inak vas vsetkych varujem, nedavajte mi Jiracka do ruky, mam sklon ich zahadzovat a krcit
autor: Premysl Vojta (12.01.2008)
cau tome, moje navrhy mas jiz dlouho na mailu. Jinak i ja preji vse nejlepsi do roku 2008! Co vidim za neprijemnou vec, je kodovani teto knihy, chapu, ze potrebujes kod proti hromadne sirenym spravam, ale text by mel byt aspon zretelne citelny
autor: Míša (24.12.2007)
Připojím se k gaggymu a přeji všem hornistům pohádkové Vánoce a hodně chuti do cvičení!
autor: gaggy (24.12.2007)
všem vám přeju pěkný vánoce, hodně dobře placených kšeftů a do nového roku co nejmíň kiksů
autor: Tomáš Hlaváček (29.11.2007)
Jasně, cokoliv, co bude zajímavý - já jsem jen reagoval na diskuzi o hornách
autor: gaggy (29.11.2007)
a co takhle třeba udělat nějký obsáhlý seznam hornové literatury?sice to už tu je,ale moc věcí tam zrovna není...
autor: Tomáš Hlaváček (27.11.2007)
Nechcete si někdo dát práci a zjistit pro nás ostatní, jaké jsou ceny v česku dostupných horen od různých výrobců? Články na hlavní stránce webu nám nějak poslední dobou nepřibývají a mě se zrovna moc času nedostává
autor: Tarzan (22.11.2007)
to mirin: ja jsem, ale kdyz to nekomu vadi, tak mi ji muze koupit. to sem psala
autor: Mirin (22.11.2007)
To Maruša: Zkus říct tatovi, stréčkovi nebo sousedovi. Někdo je má určitě. A malá rada na závěr: Taková el. rozbruška (flexa) umí s plechem kouzelný věci. A nebo, let z druhého patra na chodník taky dokáže krchnu hezky umravnit. Nedávno jsem to zkusil, a je to krásný suvenýrek na zeď.
autor: Mirin (22.11.2007)
To Tarzan: Proč si chceš nechat kupovat novou lepší hornu, když jsi s tou svou nadmíru spokojená???!!!!
autor: Maruša :) (21.11.2007)
Tož povím že ségra hraje na amatku a vytrubuje ve dne v n oci už mi s tym leze na nervy Já mám taky starý řach a sem s ním spokojená páč se o ni třeba nemusím tak bát tajak ti co majou třeba hornu za mayland.........P.S. Mirin nevíš kde se kupujou ty nůžky na plech???Nechce se mi cvjičit
autor: Tarzan (21.11.2007)
ja mam amatku a sem s ni nadmiru spokojena a komu se to nelibi, tak mi muze koupit lepsi hornu. ja se branit nebudu
autor: Tarzan (21.11.2007)
trapááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááás
autor: Peter (21.11.2007)
Re Mirin: tak tomu hovorim trefa!!!
autor: Mirin (20.11.2007)
Otázka: Máš něco proti Amai??? Odpoveď: JO, nůžky na plech!!!!!
autor: Tarzan (20.11.2007)
AMATI 4REVER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
autor: Tomáš Hlaváček (19.11.2007)
Když koukám jak se nám to pěkně rozjíždí, zdá se, že první článek na novém webu bude o kvalitách nástrojů BTW nikdo se nechcete podílet na vývoji webu lesniroh.cz (viz můj poslední příspěvek) ?
autor: Mirin (19.11.2007)
Já to neporovnávám se Sašou. Dokonce ani s Engelbertem. Ten je už úplně jiná liga. Já to porovnávám s nástroji podobné cenové relace. Tak třeba ta červená Amátka stojí bratru něco kolem 60ti litrů a to samý stojí i Jiráček třeba Pr506. A to je horna stejné ceny ale minimálně o třídu lepší. A ten kdo už ví kdo já jsem, tak podotýkám, že srovnávám tuzemské výrobce a nikdo jiný už tu není. Lídla nepočítám vůbec. A když už tak Jiráček101 je mnohem lepší než Alex503. Tak to je rukavička do diskuze, co????!!!!!
autor: Tarzanie (17.11.2007)
tat to ses typek
autor: Fífa (16.11.2007)
No to by ses divila, mám na hudebce taky pár starých střepů a dokážu na ně zahrát to co na svou alexandru, ale hrát na ně v symfoňáku bych nechtěl
autor: tarzan (16.11.2007)
jaj, tak to bych te chtela slyset, jak hrajes na jednu takovou dost zajimavou hornu, na kerou hrala jedna holka v dechovce... nevym, s tou by ses asi nedokazal vzit...
autor: Fífa (16.11.2007)
No, když porovnáš jakoukoliv Amátku s Alexandrem tak podle mě nemá po kvalitativní stránce šanci. Na druhou stranu je to samozřejmě o ceně a je sakra rozdíl dát za hornu necelých 60.000 nebo 200.000,- Kč. A pak je tu ta nejdůležitější věc - když si dobrý hráč, tak se dokážeš vbrzku sžít s jakýmkoliv nástrojem a dostat z něj to nejlepší
autor: Tarzan (16.11.2007)
Tvoje minus
autor: Mirin (15.11.2007)
Amati udělalo dobrou hornu???!!! Tak to slyším prvně. za svůj život jsem jich měl v rukách už hodně, ale žádnou bych nechtěl.
autor: Tarzan (10.11.2007)
kup si ji, je fakt husta
autor: Petra (08.11.2007)
To jsem ráda že to píšeš já totiž o koupi týhle horny taky uvažuju
autor: Martin (07.11.2007)
Byl jsem teď v Ostravě na výstavě AMATI a měl jsem velice dobrý pocit z nástrojů, které tam vystavovali. Ty horny z červenýho plechu (781) jsou fakt výborný (jednu jsem koupil).
autor: Petr (06.11.2007)
Ja myslim ze by ti pomohla navsteva u Jiracka, maju specialnu ultrazvukovu lazen a to by malo ten tvoj nastroj vycistit a zbavit problemou, kamaradka si tam taky nechala vycistit nastroj a bylo to v pohode. Jinak orchestry zo Slovenska jazdi iba k Jirackovi.
autor: Tarzan (04.11.2007)
ahoj, aspon ji mas pekne rozehranou ne? a tip bych mela, jak se zbavil nperijemneho pachu. takze: bud si koupit kolicky (i do zasoby) a pripnout si jhe na nos , anebo si kup ze 2 litry nejake vonavky a proplachni to tim, ale to myslim a¨ni tak moc nepomuze.
autor: Jeniksson (03.11.2007)
Ahoj. Mám takový malý problém, koupil jsem si hornu z druhe ruky a strasne pachne a nevim jak se toho zbavit. po chvili hrani je po cele mistnosti neprijeny zapach a v ustech nechut. temer zaklety nastroj. zkousel jsem to proplachnout saponatem ale nejak to nepomohlo. horna si dal radostne smrdi. Nezna nekdo nejaky sikovny cistic? prosim, spěchá to:). Díky moc. Jenik
autor: Tarzan (01.11.2007)
lidicky tady je sranda jak v marnici
autor: Trazan (26.10.2007)
ahoj, ja ti dam jednu dobrou radu: makej a cvic a na jakou konzervu ides? ja totiz tez delam prijimacky
autor: Michaela (24.10.2007)
Cuky hornisti Nemuzete mi dat par dobrych rad na prijimacky?nasazovani,nervozita atd. Diky
autor: gaggy (23.10.2007)
čaute lidi.nemate nekdo pleas nahravku Concerta in Dis od jakuba jana ryby?
autor: Martin (19.10.2007)
Zdar hornisti!

Neznáte někdo nějakou školu hry, nebo snadné etudy s rozsahem tak po e2, nebo max. po f2? Něco jako Rathner, ale to už máme za sebou. Většina škol jde dost rychle na g2 a to fixuje, ale já ten stabilizační bod potřebuji pro jednu adeptku trochu níž.

Díky za tipy.
autor: Tomáš (18.10.2007)
Ahoj všichni, omlouvám se za dočasnou nefunkčnost knihy, přesouvali jsme stránky na náš nový server a ten je lépe zabezpečen, takže jsem musel tyhle staré stránky upravit Každpoádně tolikrát slibovaná změna se bude konat ještě v tomto roce - rád bych od vás slyšel všechny náměty, co by na stránkách mělo být - v nejbližší době vyvěsím seznam na hlavní stránku a všechny prosím o přispění se svou troškou do mlýna. Jsou to především vaše stránky
autor: Premysl Vojta (14.09.2007)
Nazdar shreku, jeste doplnim Tomasovu informaci. Urcite ma pravdu, pokud si chces domluvit hrani v zahranici (a nejen solove), cizi rec znat musis. Znalost ciziho jazyka uz dnes ale potrebujes i v ceskem orchestru. Vetsina z nich totiz spolupracuje s dirigenty ze zahranici, kteri z 90% mluvit cesky neumi.
Zobrazit příspěvky:     1-15     15-29     30-44     45-59     60-74     75-89     90-104     105-119     120-134     135-149     150-164     165-179     180-194     195-209     210-224     225-239     240-254     255-269     270-284     285-299     300-314     315-329     330-344     345-359     360-374     375-389     390-404     405-419     420-434
 
kliknutím vložíte smajlíka
Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-)
Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-)
Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-)
Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-)
Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-)
Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-)
Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-)
Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-) Smajlík :-)
zde můžete vložit adresu

Prosím opište kód z obrázku do políčka pod ním - pokud nemůžete text přečíst obnovte stránku kliknutím na tlačítko "OBNOVIT" v prohlížeči.

Sem opište kód :

Poznámka: rozlišujte malá a velká písmena !

vlož